Precis som hemma

Precis innan nio igår kväll tittade Brian ut och såg hur mycket snö som kommit. Lewis tittade ut och skrek  "snö snö"! Vi bestämde oss snabbt för att gå ut och njuta av snön. Tog lite foton (se nedan) och kastade lite snöbollar.

I natt sov Lewis hela natten i sin säng. När han vaknade och vi tittade ut såg vi ännu mera snö! Jag var verkligen förvånad för jag var ganska så säker på att det skulle ha smält bort över natten. Vi har tittat ut genom vardagsrumsfönstret och jag kan inte låta bli att skratta åt Walthamstows invånare och deras reaktion till snö! En snubbe gick med ett paraply stort som ett parasoll, en indisk man nere på gatan står med en borste och borstar försiktigt på sin bil. Han ser rädd ut och håller borsten så långt från kroppen att man kan tro att snön är giftig. Ingen har ordentliga handskar/vantar eller mössor och många häller varmvatten utanför dörren för att få bort snön. Fattar de inte att det fryser? Snö är väl bättre än is?!

Jag och Lewis var nere hos Svetla (grannen) och hälsade på när Brian kom hem igen i 10-tiden i morse. Han hade inget på jobbet att göra för ingen av hans kunder var inne. I detta land ser man på ett par snöiga dagar som en naturkatastrof - skolor stängs, bussar är inte tillåtna att köra i London, tunnelbanan stängs och vägarna är som isbanor. De VET ju att det skulle bli snö och kallt. Det har de sagt på väderprognosen sen förra veckan. Så varför kan de inte salta eller sanda vägarna?

Det var ialla fall trevligt att ha Brian hemma hela dagen. Jag och Lewis gick till parken (Lloyds Park). Lewis gick hela vägen dit och sedan var han så trött att han somnade i parken. Jag gick runt och tittade på alla barn och vuxna som hade roligt i snön.
Framåt eftermiddagen när det blev mörkt gick vi alla tre ut och byggde två ljuslyktor utanför huset och tände ljus i dom. Vackert.

Vi får se om det går någon transport till jobbet imorrn. Annars får jag väl vara hemma igen.

Kommentarer
Postat av: Mamma/Mormor

Det var väl roligt med lite vinter.Är det marknad som vanligt,trots snön.Hoppas det är lite mer vår när jag kommer,längtar efter er.Tusen KRAMAR...

2009-02-03 @ 19:51:33
Postat av: Mamma/Mormor

Det var väl roligt med lite vinter.Är det marknad som vanligt,trots snön.Hoppas det är lite mer vår när jag kommer,längtar efter er.Tusen KRAMAR...

2009-02-03 @ 20:01:52
Postat av: Mamma/Mormor

Det var väl roligt med lite vinter.Är det marknad som vanligt,trots snön.Hoppas det är lite mer vår när jag kommer,längtar efter er.Tusen KRAMAR...

2009-02-03 @ 20:03:24
Postat av: Mamma/Mormor

Det var väl roligt med lite vinter.Är det marknad som vanligt,trots snön.Hoppas det är lite mer vår när jag kommer,längtar efter er.Tusen KRAMAR...

2009-02-03 @ 20:06:17
Postat av: Mamma/Mormor

Det var väl roligt med lite vinter.Är det marknad som vanligt,trots snön.Hoppas det är lite mer vår när jag kommer,längtar efter er.Tusen KRAMAR...

2009-02-03 @ 20:06:29
Postat av: Mamma/Mormor

Det var väl roligt med lite vinter.Är det marknad som vanligt,trots snön.Hoppas det är lite mer vår när jag kommer,längtar efter er.Tusen KRAMAR...

2009-02-03 @ 20:13:05
Postat av: Ulrika

Hej! Ja jag kommer ihåg när jag bodde i England och det snöade. Folk fick panik så det skrällde om det! Allting inställt, skolor, dagis, arbete... inte klokt! De skulle bo i Åsele (där sambons barn bor)...där var det -40 häromveckan och någon meter snö, hehhhe ;)

2009-02-04 @ 09:27:06
URL: http://blogg.passagen.se/ustinaz

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0