En kall lördag

Idag har varit en fin familjedag och en mycket kall vinterdag. Vi tog det lugnt fram tills lunch, sedan klädde vi oss i våra varmaste vinterkläder och hoppade in i min bil.
Vi åkte till Walthamstow Marshes, ett naturreservat här i Walthamstow. Floden Lee flyter genom detta område och så finns det visst ett antal vinterfåglar. Vi tyckte ialla fall att det var skönt att komma ut och andas lite frisk luft.
Det blåste och var ganska så rått, så det kändes kallare än de -1°C som visades på termometern. Lewis somnade ganska snart och vi gick och undrade varför engelska människor inte fattar att deras barn måste ha mössa på sig när det är så pass kallt! Vi mötte massor med folk som gick lättklädda och barn utan mössa o vantar! Det fattar jag bara inte.
Lesa gav Lewis tågräls i julklapp...
När vi kom hem lekte Lewis och Brian med järnvägen igen. Jag tog ut alla glas i skåpet i vardagsrummet och diskade dom, dammade hyllorna och tvättade glasdörrarna. Nu skiner och blänker det så fint så. Nöjd blev jag.

Brian lagade en mycket god middag med pasta och kyckling. Nu har Lewis somnat och vi ska titta på film.

På återseende...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0