Dan före Våffeldagen

Efter Svetlas äckliga (f'låt men det var de faktiskt!) pannkakor så skulle det smaka gott med lite våfflor i morgon på våffeldagen. Får väl se om jag orkar grädda några. Lewis har nog aldrig ätit våfflor. I morse vaknade han kl 3 och var hur pigg som helst. Han började se trött ut när vi skulle till farmor och farfar. Han grät och skulle sitta i nya vagnen! INTE I PAPPA BILEN! Inte skulle han in till deras hus heller. Han ville ut och gå i VANNEN! Jag ringde just för att kolla om han sovit, men det hade han inte! Shirley sa att han pignnat till igen och hade vart till affärn med Shirley och handlat tidningen. Inte i vagnen heller. Han hade gått själv. Det har gått bra på jobbet denna förmiddag och jag hoppas att det fortsätter att gå bra i eftermiddag. Det vore skönt om jag slapp jobba så länge i morgon. I dag är det plöstligt mycket kallare igen. Efter att ha haft helhärligt väder i helgen och lite blåst och regn igår så verkar det nu som om vintern är tillbaka. 6 grader ute nu. Jämfört med 18 i helgen! Usch. Min förkylning var lite bättre i morse, men jag cyklade inte. Brian skjutsade. I morrn cyklar jag kanske om vädret och förkylningen förbättras. Lewis dansar mycket nuförtiden. Och sjunger. Speciellt Ballamory och Byggare Bob. Han pratar massor med svenska ord och jag får lov att översätta för Brian. Han sätter ihop ord och sa "Thank you pappa" i helgen när Brian gav honom vällingflaskan. Han verkar kunna skilja på vem som pratar engelska och svenska. När mina svärföräldrar kom på middag i söndags, så sa han tack till mig och thank you till dom. Han sa CAR när han pratade med dom, och BIL när han pratade med mig. Han räknade även 3 bilar ONE TWO THREE med farmor, och vände sig sedan till mig och fortsatte FYRA FEM

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0