Ett e-mail kan göra så mycket!

I en vecka har jag jobbat med ett jätteintressant projekt som Sarah Thistle gett mig. Hon är chefen för avdelningen som heter Change For Children. Ja, jag har smörat som bara den och gjort ALLT hon bett mig. Den avdelningen skulle jag vilja jobba i. Tänk att kunna vara med och göra lite jobb för barnen i Walthamstow!
Anyway - projektet jag jobbat med - en undersökning hos en skola. Jag fick en bunt papper med alla elevers anonyma svar till frågorna. Det var 472 papper. Alla skulle in på datorn. Alltså skrivas in. Det tog evigheter, men det var enormt skoj att läsa alla elevers kommentarer om vad de gillade med skolan och vad de inte gillade med skolan. En del skrev saker som "I want more friends" eller "I don't want people to bully other people". Mobbning är visst ett stort problem i den skolan. Man vill ju bara gråta när man läser sånt.
Sedan ber Sarah mig att analysera svaren.
Eh...
...va?
Jaha. Det var bara att sätta igång med att räkna ut procent, kolla trender osv. Jag gav allt, och igår kunde jag lämna över mitt jobb till Sarah.
Ett par timmar senare fick jag följande e-mail av henne:

From: Thistle, Sarah
Sent: 22 October 2009 15:41
To: Redman, Karin
Cc: Donnison, Liam; '[email protected]'; House, Annette
Subject: Newport Pupil Survey

Karin
 
Having looked through the spreadsheet and your analysis of the data produced in Powerpoint format, I just wanted to say an enormous thank you for the work you have done. I will be sharing the results with the IEB this evening and have no doubt that they will greatly appreciate your work and want to echo these thanks.
 
Best wishes
 
Sarah
 
Change for Children Manager
VTE&S
7 James Yard
Larkshall Road
London
E4 9UA
 
Tel: 020 8498 4156

smiley Pictures, Images and Photos

Kommentarer
Postat av: Mamma/Mormor

Oj,vad det värmer modershjärtat att läsa detta.Känner mig så stolt och rörd,tårögd blev jag.Nu ska jag åka till Tuna park o handla,Kurt har haft virus på balansnerven,legat i 5 dar,men nu är han bättre.Är du gullig och skriver ut boarding-korten? Tusen kramar o pussar...

2009-10-23 @ 10:52:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0