Skeppbygge och vattkoppor

Jag var på VT-introduktionsdag denna vecka i Leatherhead. Jag åkte tåg dit med chefen Annette och tre jobbarkompisar. Det var en himla intressant dag faktist. Jag undrade ju liksom vad VT skeppstilverkarna har med undervisning att göra. De sa att skepptillverkningen nu kommer att försvinna helt.

Det började med att de ville undervisa alla som jobbade inom skeppindustrin eftersom det var så många månader emellan arbeten.
Jag fick också lära mig att min kollega Debbie, 53, är riktigt barnslig och pinsam. Vi satt i ett mötesrum  - 20 stycken, och lyssnade på olika människor som kom in och berättade om olika avdelningar inom VT. Visst, vissa var skittråkiga. Debbie satt och gäspade och suckade högt. Hon försökte få min uppmärksamhet och himlade med ögonen. Fyfan va pinsamt. Jag kände mig som vi var tillbaka i skolan igen.
blush Pictures, Images and Photos
Brian har fått vattkoppor och ligger för tillfället till sängs med huvudvärk och illamående. Han har inte haft feber, men han har koppor överallt. Stackarn.

Igår var det strålande solsken och varmt, så jag och Lewis tog tåget till Liverpool Street och tittade på mer tåg. Sedan hoppade vi på bussen till Themsen och gick över Millenium-bron, och tittade på båtar. Sedan gick vi längs kanalen en stund och tittade på folk, hade picknick och kollade in alla båtar.
Vi tog bussen till London Fields där vi lekte i två olika lekparker innan vi åkte hem. Lewis var helt färdig när vi kom hem och somnade för natten innan sju! Helskönt.

Nu ska vi snart på middag hos svärmor. Shirley är på Jamaica, men Eunice ville inte följa med. Det ska bli gott med hennes Sunday Lunch!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0