Det fixar vi med lite färg...

I fredags ringde en dam från en byggfirma och sa att de fått i uppdrag av hyresvärden att komma och kolla fukt/mögelskadorna i lägenheten.
Jag sa att de kunde komma tisdag kl 8:30. Sedan kom jag på att min chef nog inte skulle bli glad om jag kom sent, så jag ringde hyresvärden och bad de byta dag. De skulle prata med firman.
Gissa vem som dök upp 8:20 i tisdags morse när jag och Lewis är på väg ut? Jovisst. Snubben från byggfirman. Jag släppte in honom så klart.

Jag blev 20 minuter försenad till jobbet plus att jag inte fick någon parkeringsplats. Man måste vara på mitt jobb innan nio för att få parkering! Suck och stön.
Snubben gick runt med ett block och skrev och mumlade. Han ska måla över fuktskadorna. Jag sa till Brian senare att måste de inte kolla först att det inte är något skadligt mögel i väggarna? Ska man bara måla över? Brian skrattade och sa att det finns väl inte mögel i väggarna! De har ju fixat taket och det var ju därifrån fukten kom. Så nu ska de alltså komma och måla över och då ska det bli bra igen? Vad vet jag. Jag får ta och kolla med far min.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0