Brist på pulkor

Idag kände jag nog att snön inte var så där superspännande och inbjudande längre. Det var -3°, men det kändes mycket kallare eftersom det blåste så i parken.

Lewis och jag var de enda människorna där, förutom en och annan frusen människa som gick igenom parken för att komma hem till värmen. Lewis ville bygga en snögubbe, men det gick ju inte. Det var inte alls kramsnö och det blev bara pulver av snön han försökte krama i handen.


Vad är det med Londonborna som gör att de inte klimatiserat sig alls till snö/kyla under vintern?
De har ju alltid haft kalla vintrar och under de 20 år som jag bott här så har vi haft snö flera vintrar. Trots detta så finns ju inga snöplogar, de har aldrig sandat/saltat i förväg trots väderprognos, skolor och dagis stänger alltid pg a kyla/snö och transporter ska vi inte tala om. Det är ett mysterium som aldrig kommer att lösas.

Jag antar att jag aldrig kommer klura ut dom. Jag vet fortfarande inte varför man föredrar två kranar (en varm och en kall) till en mix-kran? Eller varför man har heltäckningsmattor i hela hem och sedan går inne med skorna? Eller varför man inte bygger hus med ordentlig isolering/fönster eller större sovrum? Det finns en hel massa saker i england som vi svenskar älskar att ifrågasätta och kritisera, men jag kan inte skriva om allt, då skulle ni somna.

Vi får helt enkelt acceptera att när det snöar och blir kallt, så får man köra långsammare och försiktigare på iskanor till vägar. Vi får acceptera att många inte kan komma till jobbet för tåg, tunnelbanor och till och med bussar blir avstängda vid vinterväder. Inte ska jag klaga. Jag får ju gå hem tidigare från jobbet.

Jag önskar att vi haft en pulka! Jag kollade på internet och en vanlig sketen plast-pulka kostar 640kr!!! En snow-racer kan man köpa för sisådär tusenlappen. Nästa år ska jag importera pulkor från sverige och sälja på Ebay! I'm going to be rich, rich, rich...

Slutligen - grattis till Jonte & Hannah som fått tvillingpojkar. Oj, vad söta de små liven är - se själv på Hannas blogg: Hannas lilla värld


Kommentarer
Postat av: Anna

BBC skrev lite om det här igår:



http://news.bbc.co.uk/1/hi/uk/8447989.stm



Kul tycker jag hur saker som är självklara för oss är som stora uppenbarelser för engelsmännen :)



Hoppas att det är okej om jag länkar till dig förresten!

2010-01-10 @ 11:35:13
URL: http://annzah.blogg.se/
Postat av: Emil

Har dom fortfarande heltäckningsmattor i badrummen??

2010-01-11 @ 14:31:40
URL: http://tamefan.blogg.se/
Postat av: B R O W N S U G A R

Vad söta bilder på sidorna :) !!

2010-01-11 @ 23:12:05
URL: http://brownsugar.blogg.se/
Postat av: Karin

Ahhh, heltäckningsmatta i badrummet, det är grejer det: då behöver man aldrig torka fötterna efter man duschat! (blä) hade det så när jag bodde i Camden för ett par år sedan, tror att mattan kompenserade för det faktum att det inte fanns någon kran... god bless the brits...



jag ska se om jag hittar pulkor på Ö&B, vi kan sätta upp en bizniz redan i år! :)

2010-01-11 @ 23:12:54
URL: http://sunnyview.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0