Morgonstund har guld i mun? -Tror inte det...

Man måste ju skratta åt britterna. Nu är det varning för översvämning eftersom det är varmare och snön smälter! Det regnar faktiskt mer än jag tycker är nödvändigt för tillfället. Det fullkomligt öser ner där ute och jag sitter på jobbet och undrar om takläggarn fixade vårt tak ordentligt. Hoppas det. Jag vill verkligen inte komma hem till vattenskadad lägenhet.

I morse var Lewis värre än nånsin. Han vaknade 4:45 i vår säng och började skrika och gråta. "TITTA DATORN" skrek han om och om igen mellan snyftningarna. Han hade uppenbart drömt om att han inte fick se sitt älskade "Stuart Little 3" på datorn och fick ett totalt utbrott.
Brian sa att han får se på datorn, och gick och satte på Stuart Little 3 på datorn. Då skriker Lewis att han inte vill se på datorn. "I WANNA SLEEP" skriker han helt hysteriskt och springer tillbaka in till mig i sängen.
Så Brian kommer tillbaka och lägger sig. Då höjer Lewis oktaven ännu en gång och skriker så att ALLA grannar vaknar "TITTA DATORN! TITTA THE BEAST"!!!! och så gråter han hysteriskt. Jag lyckas lugna honom i famnen med en flaska välling och ryggstrykningar.
Sedan var det full fart tills kl 8 då jag ville att han skulle ta på sig overallen och stövlarna. Då började han trixa igen, och det slutade med att jag blev arg innan han satte sig i bilen och vi kunde åka till dagis.
Innan vi gick ur bilen vid dagis, så vände jag mig om och sa "Lewis, mamma VILL INTE bli arg. Kan du inte förstå det? Mamma vill vara glad" Han nickar och säger "mamma inte arg". Då smälter jag ju.
Han grät när jag gick från dagis. Han var nog mycket, mycket trött efter sitt tidiga vaknande.

Nu är det fyra och en halv vecka innan vi åker tillbaka till sverige igen. Det ska bli så skönt att slippa jobba i en vecka, men framför allt ska det bli skönt att slippa lämna Lewis på dagis!



Kommentarer
Postat av: Annika

oj, oj, oj vilken natt. Hedda brukar just nu säga att hon vill läsa när hon vaknar på natten. Det brukar till slut funka med att jag berättar en av våra små historier; till exempel den om Farbror Doktorn - som vi besökte för en månad sedan - eller om mina två bröder som hon är exceptionellt rädd för:-).

Visst är det fantastiskt att lilla Vilma kommit nu förresten! jag känner ju inte alls sofie eller hennes familj men läser bloggen varje dag. hur känner ni varandra? Du är ju lite äldre än vad hon är?

Annika

2010-01-14 @ 21:54:17
URL: http://dagarmedhedda.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0