Magsjuk igen

Magsjukan har slagit till igen. Först drabbades Lewis på natten mellan fredag och lördag. Eller rättare sagt - vi drabbades alla! Han kräktes nämligen i vår säng så att inte bara lakan fick lov att tvättas utan även kuddar, pyjamas och täcken!
På lördagen lärde sig snutten att kräkas i hink. Vilket framsteg!

På söndagen var han frisk, så Brian tog med honom till Sergio, Catherine och baby Bee med en försenad födelsedagspresent till lilla Bee som fyllt ett år. Jag stannade hemma och lagade fyra rätter: en ris, bacon och ärtröra till söndagsmiddag, en fisksoppa till måndagen, en bön-och-fläskgryta till tisdagen och så gjorde jag en korvgryta som jag la i frysen.
När Lewis och Brian kom hem två timmar senare var jag helt slut, men nöjd. Lewis och jag gick ut så att han fick cykla lite. Det har han blivit riktigt bra på faktiskt. Han cyklar även på en trehjuling på dagis och använder pedaler. Alla fröknar är mycket imponerade och jag är mycket stolt!

Väl inne igen så började min magsjuka! Jag fick lov att sjukskriva mig igår och låta Lewis vara hos farmor och farfar. Det fanns inte en chans att jag kunnat se efter honom.
Idag mådde jag inget vidare, men har paltat mig iväg till jobbet ändå. Hur många sjukdagar har jag haft sedan jag började mitt jobb? Herrejösses, det ser ju inte bra ut. Jag har lyckats få nästan varenda sjukdom som Lewis dragit hem från dagis plus att jag hade ryggproblem innan jul. Om de inte förlänger mitt kontrakt i mars, så blir jag inte förvånad! Jag får reda på det på torsdag när jag har mitt "one to one" med min chef där det är meningen att vi ska prata om vad vi är nöjda med, mindre nöjda med, förväntningar osv.

Kommentarer
Postat av: Mamma/Mormor

Hjärtat mitt va jobbigt,hoppas du mår bättre nu.Håller tummarna för dig på torsdag.Mamma-kram...

2010-01-26 @ 19:24:49
Postat av: Sune

Typiskt att just mammorna alltid får ta del av sina barns "dagisåkommor. Kommer ihåg hur det va. Usch, vad jobbigt för dig, hoppas det går bra i alla fall på torsdag.

2010-01-26 @ 19:42:55
Postat av: Erika

Så jobbigt med magsjuka. Hopppas att det dröjer länge nu innan ni blir sjuka igen.



Sv: De var riktigt goda de där ballerinakakorna =)Det är möjligt att ikea tar in dem. Men det kanske beror på hur bra de säljer här hemma.

2010-01-31 @ 09:58:52
URL: http://morgondimma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0