Tror du på Satan?

Vi har en dam som jobbar som skolkonsult här i Waltham Forest. Hon måste vara hemskt intelligent och välutbildad. Hon åker runt i skolor och hjälper matte-, fysik och engelskalärare hur de kan bättra sitt jobb och hur de ska lyckas att nå bra provresultat från elever osv.
Hon är också mycket kristen. Det som är kruxet med den här damen är att hon gärna försöker få folk att tro som hon tror. Hon är mycket bestämd och faktiskt lite skrämmande. Hon kan även vara HEMSKT oförskämd, men det är ett helt annat blogginlägg.
I morse kom hon och frågade mig om hon fick låna en projektor i 2 veckor. Jag hämtade den genast och hoppades att hon inte skulle ha tid att börja predika. Jag önskade innerligt att telefonen skulle ringa, så att jag kunde stoppa henne innan hon börjat.
Men inte hade jag sådan tur. Hon började berätta om sin Gud, och hur jesus kom ner och kramade om henne när hon var deprimerad. Hon spärrar ögonen i mig och säger "He came down and said he loved me!!!" "He took the time to do that!". Jag tror att hon skulle velat ta mina axlar och skaka om mig medan hon sa det, men så långt fattar nog även hon att hon inte kan gå.
Sedan börjar hon prata om Satan och hur han finns överallt och att människor blir övertalade att "gå till hans sida" om de inte går i kyrkan.
"He spoke to me in my kitchen the other day". Jag tittar frågande på henne och frågar "Jesus? again?"
"-NOOO, SATAN! He spoke to me and I had to sprinkle salt on the floor".... bla bla bla. Hon pratade vid det här laget så fort och med sådan inlevelse att jag hängde inte riktigt med.
Det jag vill få fram är väl egentligen att jag FATTAR inte hur hon kan tillåtas? Hon har ett mycket bra jobb och jobbar inom skolor med elever och lärare.
Hon tjänar över £ 70 000/året (typ 800 000 kr) och borde vara intelligentare än så här. Hon borde fatta att om satan finns så kan man nog inte skrämma bort honom med lite salt på golvet?
Har jag fel?
Hon var också mycket besviken på mig för att jag inte går till kyrkan regelbundet. Jag håller Gud borta säger hon.
Jag tycker att hon är läskig.

Kommentarer
Postat av: Vik

Har hon inte lart sig att man inte pratar religion pa jobbet...

2010-07-18 @ 23:23:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0