Half Term (Mitt-i-terminen-ledigt)

Här har det varit fullt upp sedan i fredags.
På lördagen var jag uppe tidigt och stack och handlade. Jag har upptäckt att den bästa tiden att mathandla är 7 på en lördagmorgon. Då slipper man trafik och tokmycket trängsel i affärerna. När jag kom hem stack vi till badhuset. Lewis är som en fisk i vattnet. Han provade sina simglasögon och gillade att kunna vara under vatten och titta ordentligt, men han gillade INTE att sätta på sig dom eftersom det drog i hans långa lockar.
Efter simningen hade vi en ganska lugn eftermiddag och tittade på AstroBoy som Lewis gillade lika mycket som vi gjorde.
Den blir nog den nya favoriten.
På söndagmorgonen regnade det inte! Jag och Lewis tog tillfället i akt och gick ner till parken med cykeln. Han cyklar så fort och med sådan säkerhet och balans nu att han sliter ut sina skor eftersom han stannar med fötterna på sin balanscykel.

Det var Kamrons 7årsdag den 26:e maj, så detta skulle firas i dag med en Barbeque (grillfest) hemma hos Kamron. Vi hämtade farmor och farfar på vägen, och Campbells hus var som vanligt FYLLT med folk och stämningen var på topp. Lewis hade en fantastisk dag med mycket lek och skoj. Han dansade till och med i trädgården. Kamron fick mycket presenter, och en fin chokladtårta som var himmelskt god!
På måndagen var det röd dag, och vi gick till parken alla tre och där träffade vi Brians kompis Graham som bor i Walthamstow. Han hade sin lille kille Finley med sig. Finley har börjat på samma dagis som Lewis, så vi hoppades att de skulle leka ihop, men Lewis är 10 månader äldre än Finley så han såg nog honom som en bäbis. Finley ville självklart göra allt som Lewis gjorde och Lewis sprang i från honom...
I tisdags vaknade jag och Lewis 9:30!!! Vilken sovmorgon. Vi gjorde iordning oss snabbt och åkte till Svetla som planerat. Hon hade pojkarna klara och vi stack direkt till en öppen förskola där de fick leka med alla leksaker. Lewis gick direkt och hittade bilmattan med små bilar. Han provade några gånger att få Nicolay att också komma och leka med bilar, men lyckades inte så bra, så han fick leka själv med bilarna.
På eftermiddagen trotsade vi regnet och gick till Valentines Park i Ilford. Killarna sprang, busade och tjoade. Det var skoj att se Nicolay & Lewis tillsammans igen. De leker som bästa vänner fast de inte pratar samma språk. Nicolay pratar fortfarande bara Bulgariska.
Lewis, Nicolay & Mario bak i Svetlas bil! Skoj, skoj, skoj
SVANBEBISAR!
Igår lämnade jag Lewis på dagis och stack till Ilford för att handla på en syaffär. Jag hade försökt sy en tunika, men tråden gick av. Efter att ha kollat lite på internet igen, så insåg jag att man måste ha både speciell tråd och nål till symaskinen för att sy i trikå. Dessa inhandlade jag och sedan spenderade jag dagen att sy. När jag var färdig klippte jag ut mönster till nästa projekt...
Ny klänning?
Jag önskar att jag hade ett högt, stort bord att stå och klippa vid för nu har jag ont i hela kroppen efter att ha krupit omkring på golvet.
Idag kan jag inte sitta inne och sy. Vädret är strålande, så jag funderar på att ta Lewis till Hampsted Heath.

Kommentarer
Postat av: Mormor/mamma





Kul att ni träffade Svetla och pojkarna.Vi har riktigt sommar-väder,hoppas ni har det samma.Idag skulle ju jag kommit,känns surt.Vi ses snart ändå...puss på er

2010-06-03 @ 21:43:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0