Brighton och annat smått och gott

På söndag är det FYRA veckor tills jag och Lewis åker till sverige. Jag borde inte hålla på att räkna veckor och dagar för då brukar tiden stå stilla, men jag KAN inte låta bli! Jag ser fram emot det mycket.
Lewis leker med sitt flygplan och att de flyger till Sweeeeden. Han vill nog också att det ska vara den 25:e juli och dags att åka.

Idag är det strålande sol och 25 grader varmt ute. Typiskt att det inte var så när Tottan & Staffan besökte oss. Det var fint på torsdagen, men sedan var det faktiskt ganska kallt, mulet och blåsigt.
Vi vistades mycket ute ändå till Lewis stora förtjusning. Vi grillade i Tonys trädgård på ondagen, vi hade picknick i parken på torsdagen men vi stannade hemma på fredagkvällen med Lewis för då var karlarna på puben och såg fotboll.
På lördagen tog vi tåget till Brighton och spenderade dagen där. Det var kallt, så tyvärr kunde inte Lewis bada fast han nog gärna velat. Han kastade sten i havet och var ganska nöjd ändå.
Vi hittade en jättebra restaurang att käka lunch på. De hade buffet och vi åt massor av olika mat. Det fanns sushi, pizza, mexikansk, indisk, kinesisk, engelsk och så fanns det fisk och skalkdjur av alla sorter. Till efterrätt fick man ta glass med tillbehör, friterade ananas eller äpplen, tårtbitar och bakelser. Dit ska jag gå igen!
Vi kom hem trötta på lördagen, och på söndagmorgon stack Totts & Staffan till Camden. Jag och Lewis stannade hemma och softade medan Brian stack och simmade. Det var Fars Dag och Lewis hade gjort ett jättefint kort till Brian på dagis. Lewis och jag bakade en tårta.
När de kom hem igen var det dags att åka till Chingford och grilla hemma hos Brians föräldrar. De hade bjudit Lesa med familj och även Brians faster och moster och kusin. Vi började med hamburgare och korv med bröd. Sedan blev det kyckling med sallad, pastasallad, coleslaw, ris och grönsaker. Sedan grillades revbensspjäll som var dundergoda. Till efterrätt fick vi chokladtårta eller tårtan som jag tagit med.
Vi drack vin och umgicks. Staffan fick även smaka av Shirley's rom från Jamaica. Den är inte att leka med, men han tyckte den var god och Shirley blev nog mycket nöjd.

I går morse åkte vårt främmande tillbaka till sverige, och nu är lägenheten tyst och lite tom igen när man kommer hem från jobbet.


Jag kollade lite på youtube från bröllopet, och jag måste ju säga att det var mycket vackert. Jag brukar inte vara så intresserad av kungahuset, men ett bröllop var ju värt att se. Seremonin i kyrkan och när de sa ja var jättefint, talet som Daniel höll till Victoria fick mig att gråta en tår och sången som sjöngs av Björn Skifs och den där tjejen var också jättefin.


Kommentarer
Postat av: Mamma/Mormor

Det finns fler som räknar dagarna,tycker det är evigheter sen jag fick vara med er.Ska ni fira midsommar i Hyde Park som förra året?Det var verkligen ett vackert bröllop,vi satt och glodde till ett på natten.Älskar er!!!

2010-06-22 @ 20:06:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0