Bananen är ingen frukt

Visste ni att bananen inte är en frukt utan en ört? Jodå, så är det. Det fick jag höra på radion i veckan. Jag hörde också att man lär sig något nytt varje timme man lever. Kan det stämma? I genomsnitt möjligen. Jag har börjat lyssna på Talk Radio i bilen! Det är bevis på att man är gammal, va? Jag hänger ju inte alls med i musiksvängarna längre.
Lewis har varit hostig de senaste nätterna och lite gnällig på morgnarna.
Han har somnat åtta på kvällen nu när han inte längre sover middag på dagis. Det är faktiskt skönt och jag får mer gjort på kvällarna.
Som att se på tv, spela dataspel och t om lite tvätt då och då Winking Smiley Pictures, Images and Photos

Jag tycker att det borde bli vår snart! Jag längtar så efter att få känna solsken på min hud, värmen av solen och att få slippa bylta på Lewis så mycket kläder jämnt och ständigt.
Spring love it Pictures, Images and Photos
 Vi har en mycket körig helg framför oss. I kväll ska jag ut och äta med gamla jobbarkompisar från Plaza Hotel, i morgon firar vi Claudettes 50årsdag. Hon, Rhiana, Philip, Taine & Taya kommer ner från Birmingham tillsammans med Claudettes bästa kompis och hennes dotter. Vi ska alla till en restaurang nånstans i norra London så jag och Brian måste köra varsin bil plus att Lesa och Dean gör detsamma. På söndag är det mors dag i England så då ska vi väl till svärmor och fira lite. Jag hoppas att jag inte är för trött för att ta Lewis till badhuset i morgon.


Kommentarer
Postat av: Karin

hmm, jag trodde bananen var ett bar? det har jag hort pa radion, fast for lange sen oh well... :)

vad fin din header ar! har varit dalig pa att lasa alla bloggar pa sistone sa har inte sett den forut.



hoppas helgen ar bra! kram

2010-03-13 @ 20:43:47
URL: http://sunnyview.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0