Körig, men kul helg


Såna här röjiga helger har ju inte jag längre. Nu är jag trött och skulle vilja sova, men istället sitter jag på jobbet med huvudvärk. Till råga på allt så skiner solen och det är ganska varmt ute - cirka 10 plusgrader! Då vill jag vara ute.

Plaza-reunion
På fredagen stack jag hemifrån sju och träffade Annika nere i Farringdon fyrtion minuter senare. Jag hade glömt hur jag hatar tunnelbanan med alla arga människor som trängs och knuffas och fnyser. Det var skönt att komma upp ur underjorden och in på Smithfields. Vi beställd en flaska vin direkt ibaren som vi tog med oss till vårt bord. Vi var först på plats. Snart kom Kamma med sin bebis i magen. Hon väntar bebis Nr 3 i maj, men såg lika vacker ut som vanligt och fick ändå alla killars blickar på sig vart hon än gick. Hon och jag träffades förra året, så vi hade redan fått uppdatering av våra liv sedan 1992 när vi slutade på Plaza hotell. Ulrika och hennes väninna Erika (som hon bor hos vid sitt London-besök) kom strax efter och det blev ett stim av skratt och skrik när vi alla återsågs. Ulrika & Kamma hade båda med sig foton och det var så roligt att se. Vi såg så unga ut och jag var smal! Ha! Jag visste väl att det fanns en gång i tiden då jag inte var tjock. Vi åt en god middag, och gick sedan vidare till S.M.I.T.H.s runtom hörnet där vi tog ett par drinkar till.


På lördagen vaknade Lewis kl 5 på morgonen. Jag var inte bakis - Jippi! Mycket trött eftersom varken han eller jag somnade om. På kvällen var det dags att fira Claudettes 50-årsdag. Vi hade bord bokat på Babinondas - en grekisk restaurang, och vi var 18 stycken allt som allt. Lewis blev jätteblyg och började gråta i bilen hos farmor och farfar eftersom Claudettes bästa kompis Marcia & hennes dotter Savannah satte sig i baksätet på min bil bredvid honom. Farmor Eunice kom till räddning och satte sig bredvid Lewis istället. Pust. På restaurangen var det väldigt trångt och inte bra för barn. Vi fick lyfta Lewis över bordet om han ville röra på sig. Vilket han ville.   Claudette fick mycket kort, presenter och pengar. Hennes son Philip var med och hans dotter Taya. Han hade skrivit så rörande i ett kort om hur mycket Claudette betyder för honom och hur han uppskattar allt hon gör, och hur hon "believed in him even when he didn't believe in himself..". Ja, det var så fint att alla vi kvinnor som läste det grät en skvätt. Han grät också när hans mamma läste det.
Rhiana som fyller 15 snart var jättesnygg och lika gullig som vanligt.
Middagen var god och bestod av Grekisk Meze, alltså lite allt möjligt och mycket av det! Vi var alla mätta och nöjda innan vi åkte hem strax innan tio. Lewis blev ledsen för han trodde att Rhiana skulle följa med oss hem, och det kunde hon inte.

Söndagen var Mother's Day i England. Jag fick choklad och fint kort på sängen, och sedan gjorde Brian en engelsk frukost med bacon, ägg, bönor och toast. Mumsigt. Jag stog mig ända tills kvällen då vi åt köttfärslimpa, potatis och gräddsås. Lewis och Brian åkte och grattade Eunice också medan jag stannade hemma och njöt av att vara själv en stund.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0