Varsel och nedskärningar på VT...

Då så kanske jag får lov att byta jobb igen. Jag har redan börjat leta lediga jobb och har sökt två.
Firman annonserade att flera anställda ska få gå i april pg a lågkonjunkturen. Jag är ju inte fast anställd, och därför får de uppsagda möjlighet att söka mitt jobb. Nu tror ju inte jag att någon skulle vilja ha MITT jobb, men man ska aldrig säga aldrig.
Just som jag trott att jag var ganska säker och kunde slappna av i påsk, så kommer det här bombnedslaget och förvandlar påsken till jobbsökarveckor! Pest och pina.

De två jobben jag sökt är
1. Receptionist/Kassörska på en skola i Leyton. Det är också bara under skoltid så passar mig perfekt. Leyton ligger nära Walthamstow och vore inte alltför kämpigt att ta sig till på morgnarna.
2. Sekreterare till direktören för en dagsiverksamhet i Islington. Detta jobb är deltid, men med de vanliga fem semesterveckorna istället för alla skollov.

Jag hoppas att ingen vill ha mitt jobb. Jag vill inte börja leta jobb, gå på intervjuer och oroa mig igen!


På en gladare not, så skiner solen igen och det är varmt ute. Riktigt varmt och det känns som vår i luften. Jag såg krokus och påskliljor i rabatterna när jag var ute på lunch.

Kommentarer
Postat av: Mamma



Hoppas,hoppas du får ha jobbet kvar,det tror jag du får.Du är bäst....

2010-03-24 @ 08:38:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0