Politik på MIN blogg???

Jag har aldrig vart intresserad av politik, förutom möjligen i 9:an när Olof Palme blev skjuten och jag skrev en uppsats om honom och sedan fick lite svagt intresse i cirka 2 månader.
Det höll inte längre än så. Sedan har jag gått igenom livet utan att tänka på, eller vidare engagerat mig i politiska frågor.

Nu pratar alla om en av de största valförlusterna i Labours historia här i england. Jag har ju ingen aning om vad partierna står för eftersom jag inte vart intresserad, och då kändes det inte rätt att rösta Labour bara för att jag hemma skulle ha röstat likartat, så jag röstade inte.


foto från BBC
Så vitt jag förstår så är det nu upp till Clegg (förloraren) vem som blir landets nästa premiärminister.
Vi får väl vänta och se.
Jag tror att detta var den första och sista gången som jag skriver ett ord om politik i min blogg.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0