Varför blogga?

I England är det inte vanligt att blogga. Folk tittar oförstående på mig när jag säger att jag bloggar. De liksom lägger huvudet lite på sne, ser ut som ett frågetecken och väntar på en förklaring. Jag brukar inte ge någon, för jag tycker alla borde veta vad en blogg är.

Det finns så många olika bloggar, men de flesta svenska bloggar verkar vara om mode. Det kanske bara är de som blir uppmärksammade? Jag hatar dom bloggarna. De är opersonliga och ytliga. Dessutom verkar många unga tjejer bli så elaka på sina modebloggar. Fattar inte vad de vill få ut av det.

Jag älskar bloggar av pyssliga personer som sybloggar, pysselbloggar och matbloggar. De kan man få glädje och nytta av även om man inte personligen känner människan som skriver bloggen.

Annas matblogg är helt fantastisk. Hon skriver recept på bakverk, huvudrätter, förrätter, efterrätter och allt möjligt. Dessutom är recepten enkla att följa och ingredienserna oftast prisrätta.

En engelsk kvinna vid namnet Lisa har en toppenbra syblogg där man får råd om bl.a hur man syr väskor. Hon förklarar jättebra hur man ska göra och med bilder som får det att se fruktansvärt lätt ut.

Meningen med min blogg är ju som sagt för att familjen där hemma ska kunna följa mig, Brian och Lewis I vår vardag och se foton och filmer på lillprinsen.
Vissa dagar orkar jag inte skriva blogg, och då får ni nöja er med Facebook.

 


Kommentarer
Postat av: Annika Pannika

Kajsa Bajsa Pling Plong! Jag kan knappt tänka mej nåt värre än att behöva läsa sy bloggar och pyssel bloggar! Urk. Däremot läser jag med glädje mode bloggar! Jag måste vara en sån där ytlig typ! lol Eller kan det vara så att smaken e som baken? - Delad! ;p

2010-05-25 @ 20:05:38
Postat av: Sune

Kajsi, tycker du gör det bra som bloggar om dig och din familjs vardag i London. Då hänger vi ju med vad som händer med er, även om vi inte hörs på telefonen så ofta. Ha det bra, kramizar!!

2010-05-25 @ 20:29:26
Postat av: mamma

Du är så duktig på att hålla oss informerade,älskar läsa din blogg varje dag.Annas blogg är ju toppen,modebloggar har jag aldrig gått in på,(kommer aldrig göra det heller)Puss, tusen gånger

2010-05-26 @ 18:19:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0