Aldrig, aldrig, aldrig kasta papper...


VAD jag önskar att det fanns Mulleskola i england. Det skulle behövas!

Barn måste lära sig att aldrig kasta papper och skräpa ner.

I Walthamstow skulle nog de flesta vuxna behöva lära sig det med.

 

Jag blir så GALET ARG när jag ser folk som kastar papper.

Ja, det är ett av de värsta saker jag vet.

Jag riktigt kokar om jag ser någon som bara slänger skräp istället för att gå med papperet i hand några extra meter till närmsta soptunna.

Hur jäkla LAT och nonchalant får man bli egentligen?

Eller folk som kastar skräp ur fönstret på sina bilar. "TA HEM SKITEN OCH KASTA DEN I DIN SOPTUNNA, DIN JUBELIDIOT!"

 

Det värsta är föräldrar som kastar skräp så att deras barn ser.

Bra förebilder...

...not!

 

Ok, så Tottan och jag kanske blev lite uttråkade i Mulleskolan och hittade på en massa hyss när vi gick där, som att springa före och gömma frågepapprena vid tipspromenader, MEN - vi lärde oss mycket där.

Så hade vi förstås föräldrar som lärde oss vett också. Det är väl tydligt att inte alla har det.

 

Är det bara jag som blir så in i bövelen arg på nedskräpning?


Kommentarer
Postat av: Anonym

Hm..Den där humorn sitter hos Charlotta forfarande..Extremt roligt....Zzz Puss på dig!!

2010-11-14 @ 10:45:00
Postat av: Mamma

Håller med dig till 100%,jag blir också vansinnig.Du får öppna en mulle-skola....Pusssss

2010-11-14 @ 11:12:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0