Cupcakes

Brian har en kompis som säljer bakverk. Varje gång hon har problem med datorn, så ringer hon Brian och ber om hjälp. Som tack för hjälpen får han en massa godsaker.
Vårt kylskåp är just nu fyllt med cupcakes, brownies och chokladmuffins. Hon gav oss även en valnötstårta, men den tog jag till jobbet och bjöd på annars hade vi ätit upp hela härligheten.
Photobucket
I morse kände jag mig så äcklig, så jag kunde inte ens äta frukost. Jag tog ryggsäcken på ryggen, och promenerade till jobbet. Det var så dimmigt och fuktigt att jag såg ut som jag hade duschat när jag kom fram till jobbet, men det var underbart skönt. Jag gick igenom parken och på lite småvägar så att jag slapp all nedrans trafik.
Jag lyssnade på Talk radio hela vägen. De pratade om lågkonjunkturen och hur politikern Lord Young uttalat sig om att Britterna aldrig haft det så bra som nu. Oj, vad folk blev arga och ringde in. Det var en intressant debatt. Lord Young som för övrigt är miljonär och säkert inte alls känt av lågkonjunkturen fick be om ursäkt.
Artikeln finns att läsa här.
Jag hoppas att denna dag på jobbet går fort. Jag vill hem och mysa med Lewis och Brian. I morgon ska jag försöka städa lite innan mamma kommer på söndag.
Photobucket
Jippi! Mamma kommer och hälsar på. Lewis frågar och frågar när mormor ska komma. I morgon kan jag svara "Mormor kommer i morgon" och då förstår han att han bara behöver sova en natt till innan hon kommer. Annars är det förstås lite krångligt med tidsbegreppet.

Kommentarer
Postat av: mamma/mormor



Låter gott med hembakat bröd,spar lite åt mig.Nu får jag snart krama om er,underbart!!

2010-11-20 @ 12:37:11
Postat av: sofie

Heeej på er där borta i London.



Ringde Yvonne idag och fick reda på att hon var hos er, (har ingen koll) tänkte kolla när vi kan komma och hälsa på i Kvicksund.

När kommer ni till Sverige, för det vore ju roligt att passa in det så vi kan ses!!



Kan visserligen göra det till två besök också =)



Hoppas att ni har haft en trevlig stund och att Lewis fick pussa mormor ordentligt.



Hälsa så mycket så hörs vi! Ta hand om er!



Kramar Sofie

2010-11-26 @ 13:04:57
URL: http://denstarkastestjarnan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0