Inga ursäkter

 

 

Förra torsdagen var jag på en högstadieskola I Walthamstow och hjälpte till med ett projekt.

En av lärarinnorna hade en Desigualkappa på sig! Den gick I lila och var superduperfin.

Mina fina knappar från Dawanda kom idag på posten. De är så himla gulliga! Jag har även

fått materialet som ska sys emellan fodret och yttergyget på min kappa.

Juha har snällt nog översatt stycket I min finska instruktionsbok

som beskriver hur man syr knapphål med min symaskin.

Nu har jag nog allt så inga mer ursäkter - Det är bara att börja med min kappa.

Jag hatar det första stadiet – att klippa, nåla mönster och klippa tyg.

Den här gången har jag ju dubblerat det jobbet genom att jag vill ha en kappa I olika tyger. Jag måste vara på humör när jag tar tag I detta project.

Så måste jag ha tålamod också. Jag vill ju gärna att allt går fort och är klart på en gång, men jag måste intala mig själv att detta projekt kommer att ta tid. MYCKET tid.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0