Påsklov!

Så har jag då äntligen fått lite ledighet. Jag kände mig helt slut på jobbet i tisdags, men det var väl för att kroppen redan gått in i något slags semesterstadie.
Brian är också ledig, så igår bestämde vi oss för att rensa garaget. Vi höll på i flera timmar, och jag vet ärligt talat inte om det ser bättre ut. Vi kastade 5 stora sopsäckar med onödigt trams där inne, men det ser ändå ut som om det finns hemskt mycket grejer kvar.

Lewis fick vara på dagis. Jag cyklade med honom dit och han fick börja kl 10 istället för det vanliga 8:15.
Vi hade ju sagt att vi skulle jobba, för om vi säger att vi ska vara hemma så vill ju han också vara hemma förstås.
Jag hämtade honom igen kl 4, precis som de var på väg ut för en lekstund på gården. Han verkade ialla fall nöjd att se mig, men när jag kom i Brians bil och inte på cykeln så blev han fundersam.
"Where's the bike, mummy?"
"Eh, den är hemma, Lewis."
"Why have YOU got daddy's car?"
"Eh... Pappa är redan hemma!"
"But, but... did you stanna hemma today?"
"Eh, nej. Mamma har ju jobbat"
Sedan lyckades jag distrahera med nåt annat, men han är inte den som låter sig luras i första taget, min lille Lewis ♥

Kommentarer
Postat av: mamma/mormor



Vita lögner!Ja-a,han är för härlig--våran Lewis

2011-04-14 @ 10:53:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0