En fast tjänst!

Mitt största bekymmer när jag flyttade hem till sverige igen efter mina 24 år i england var att tjänsten jag fått på IES "bara var ett vikariat".
Tjejen jag vikarierat för som Administratör är mammaledig tills 1:a april. För att jag skulle få stanna, så frågade rektor om jag ville jobba som bildlärare tills i juni eftersom bildläraren på Junior slutar sista mars.
Jag sökte andra jobb, fick intervju med kommunen för en tjänst som skoladministratör för Komvux. Det gick jättebra och jag var nära att bli erbjuden jobbet när IES kom och erbjöd mig en adminroll fr om 17:e juni på Junior.
Jag visste inte hur jag skulle göra. Jag har trivts på Seniorskolan, men skulle jag trivas på Junior? Förmodligen.
Vad skulle jag få betalt på Komvux? Ingen aning. Skulle jag trivas där?

Sedan i onsdags så säger tjejen som jag vikarierar för upp sig! Jag blir då erbjuden en fast tjänst. Jag fortsätter med det jag gör.
Jag är så fruktansvärt lättad att ha en fast tjänst! Det känns inte längre som om man är på prov. UNDERBART!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0